'Αρπαξε Λίγο... ΔΕΝ είναι εντάξει!!!

'Αρπαξε Λίγο... ΔΕΝ είναι εντάξει!!!

 Κάθε τρόφιμο απαιτεί  διαφορετικό μαγείρεμα! Τόσο για να αποδώσει στο φαγητό το μέγιστο των αρωμάτων και της γεύσης του, όσο και για να εξουδετερωθούν τα βακτήρια, που περιέχονται σε αυτά,  με στόχο την εξασφάλιση της βιολογικής αξίας.

Η απαιτούμενη ώρα ψησίματος για το κρέας διαφέρει ανάλογα το είδος. Όσο και αν σας αρέσει το ξεροψημένο τοστ πρέπει να μην το καίτε. Επιβάλλεται να απορρίπτεται το λάδι που έχετε τηγανίσει και να μη το χρησιμοποιείτε ξανά και ξανά. Κάθε φορά που θέλετε να τηγανίσετε χρησιμοποιείτε νέο καθαρό.

  1. Γιατί να μην καίμε το κρέας;

          Κρέας, μοσχάρι, χοιρινό, πουλερικά, ψάρια πρέπει να μαγειρεύονται σε συγκεκριμένη θερμοκρασία το καθένα ανάλογα το είδος του. Για αυτό το σκοπό μπορείτε να χρησιμοποιείτε ειδικά θερμόμετρα φούρνου και να απομακρύνεται το κρέας από την εστία μόλις ετοιμαστεί. Παρόλα αυτά αν το κρέας  καεί, απομακρύνεται το καμένο μέρος και τη σάλτσα του αποφεύγοντας  να το καταναλώσετε. Μην ξεχνάτε να μαρινάρετε το κρέας σε κρασί, μπύρα, μπαχαρικά και αρωματικά βότανα. Το μαρινάρισμα ασκεί προστατευτική δράση ενάντια στις επιβλαβείς ουσίες που δημιουργούνται.  Με αυτούς του τρόπους αποφεύγετε την κατανάλωση νιτρωδών ενώσεων και ετεροκυκλικών αμινών που δημιουργούνται και σχετίζονται με βλάβες στο DNA και εκδήλωση καρκίνου.

  1. Γιατί να μην καίμε το τοστ;

Πατάτες, ρύζι, ψωμί και άλλα δημητριακά μπορούν να γίνουν πιο τραγανά αν ψήσετε από ότι αν τα μαγειρέψετε στο τηγάνι με κίνδυνο να καούν. Βράστε τις πατάτες ή ψήστε της στο φούρνο. Αν καεί το τοστ καλύτερα απορρίψτε το και φτιάξτε ένα νέο. Το υπερβολικό μαγείρεμα σε αμυλούχες τροφές δημιουργεί μια ένωση, το ακρυλαμίδιο, το οποίο συσχετίζεται επίσης με βλάβες στο DNA και καρκίνο.

  1. Γιατί να μην χρησιμοποιώ το λάδι που τηγάνισα και άλλες φορές;

Κάθε τρόφιμο που μαγειρεύεται σε χρησιμοποιημένο λάδι αντί να ενισχύεται χάνει μέρος της γεύσης του και δημιουργούνται σε αυτό πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες , οι οποίοι είναι επιβλαβείς για τον οργανισμό. Να απορρίπτεται λάδι το οποίο κατά το μαγείρεμα μυρίζει δυσάρεστα, να μαγειρεύεται σε χαμηλή φωτιά  και να απομακρύνεται το εμφανές λίπος από το κρέας. Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων έχει αναγνωρίσει του πολυκυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες ως ανησυχητικά για την υγεία συστατικά και ενθαρρύνει το κοινό να χρησιμοποιεί καθαρό λάδι που βελτιώνει τη γεύση και είναι πιο υγιεινό. 

Πηγή: http://www.eufic.org/article/el/nutrition/understanding-food/artid/Cooking-grill-flame-frying-smoking-food-safely/.  

Δήμητρα Δρίτσα
Διατροφολόγος: Δήμητρα Δρίτσα
Γεννήθηκα το Μάρτιο του 1987 στην Αθήνα όπου και μεγάλωσα. Λίγο μετά το τέλος του λυκείου βρέθηκα να σπουδάζω στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι Σητείας Κρήτης και το ταξίδι στη Διατροφή ξεκινά… Έκτοτε εργάζομαι ως Διαιτολόγος – Διατροφολόγος ενώ παράλληλα δεν χάνω ευκαιρία να παρακολουθώ συνέδρια και ημερίδες διατροφής.



Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Δήμητρα Δρίτσα καλέστε στο 6988712998 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It