Η Μαύρη Θρεπτική Σοκολάτα & Οι Άλλες…

Η Μαύρη Θρεπτική Σοκολάτα & Οι Άλλες…

Σε όποια ηλικιακή ομάδα και αν ανήκεις η σοκολάτα αποτελεί σχεδόν πάντα τη «γλυκιά αμαρτία» όλων.  Δεν είναι μόνο τα παιδιά που την αγαπούν πολύ. Για τους περισσότερους η σοκολάτα είναι σχεδόν απόλυτα συνδεδεμένη με το γλυκό, το κέρασμα, τη γιορτή, την τόνωση, την ικανοποίηση και την απόλαυση. Ας την μάθουμε όμως καλύτερα ώστε να απολαμβάνουμε στο μέγιστο τα οφέλη της και να μην πέφτουμε στις γλυκιές «παγίδες» της.
Βασικό συστατικό της σοκολάτας είναι το κακάο το οποίο λαμβάνουμε από τους καρπούς του δέντρου Theobroma Cacao ή αλλιώς κακαόδεντρο, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων φυτεί στον Αμαζόνιο.  Οι καρποί του δέντρου αφού επεξεργαστούν, μας δίνουν το βούτυρο κακάο & το κακάο, το οποίο ανάλογα την επεξεργασία που θα υποστεί θα χάσει και μέρος της περιεκτικότητας του. 
Ένας εύκολος τρόπος να ξεχωρίσουμε την περιεκτικότητα μιας σοκολάτας σε κακάο είναι η πικρή γεύση που μας δίνει. Σοκολάτες με υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο >70% έχουν έντονη πικρή γεύση. Μέτρια περιεκτικότητα σε κακάο έχουν οι σοκολάτες που αναγράφουν 60-69% και χαμηλή όσες αναγράφουν από 45-59%. Εύκολα λοιπόν καταλαβαίνουμε πως όσο πιο έντονη είναι η γεύση του κακάο τόσο περισσότερα θρεπτικά συστατικά λαμβάνουμε. 
Η σοκολάτα αποτελεί πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών, που αποτελούν ασπίδα ενάντια στις ελεύθερες ρίζες, καθώς είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, κατεχίνες και φλαβονόλες. Οι τελευταίες δρουν θετικά στη μείωση της LDL χοληστερόλης και αύξηση της HDL. Η μέτρια κατανάλωση της συμβάλει στην καλή εγκεφαλική λειτουργία, καθώς η καφεΐνη που περιέχει ( 80mg/100 gr ) διεγείρει τον εγκέφαλο και αυξάνει την έκκριση της σεροτονίνης. Της αποκαλούμενης και ως ορμόνη της χαράς. 
Καταμετρώντας τα θετικά δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε πως άτομα με νεφρολιθίαση καλύτερα να την αποφεύγουν καθώς περιέχει ουσίες που ευνοούν τον σχηματισμό λίθων. Επίσης η υπερβολική κατανάλωση έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του καρδιακού ρυθμού, εκδήλωση διάρροιας και νευρικότητα.
Όσον αφορά τη σοκολάτα γάλακτος, έχει αυξημένο θερμιδικό περιεχόμενο και περισσότερο κορεσμένο λίπος γιατί το μεγαλύτερο της μέρος αποτελείται από γάλα και όχι από κακάο. Συνεπώς περιέχει και λιγότερες αντιοξειδωτικές ουσίες και δεν αποτελεί ιδανική επιλογή για τα παιδιά.
Η λευκή σοκολάτα έχει πλούσιο θερμιδικό περιεχόμενο και είναι αυξημένη σε κορεσμένα λιπαρά. Είναι πολύ χαμηλή σε αντιοξειδωτικές ουσίες και αυτό γιατί δεν περιέχει σκόνη κακάο αλλά βούτυρο κακάο και ζάχαρη. 
1 κομμάτι . Συνιστάται να καταναλώνεται 1 κομμάτι μετά από γεύμα 2-3 φορές την εβδομάδα.
Δήμητρα Δρίτσα
Διατροφολόγος: Δήμητρα Δρίτσα
Γεννήθηκα το Μάρτιο του 1987 στην Αθήνα όπου και μεγάλωσα. Λίγο μετά το τέλος του λυκείου βρέθηκα να σπουδάζω στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι Σητείας Κρήτης και το ταξίδι στη Διατροφή ξεκινά… Έκτοτε εργάζομαι ως Διαιτολόγος – Διατροφολόγος ενώ παράλληλα δεν χάνω ευκαιρία να παρακολουθώ συνέδρια και ημερίδες διατροφής.



Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Δήμητρα Δρίτσα καλέστε στο 6988712998 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It