Δεν σταματάμε να παίζουμε διότι γερνάμε, γερνάμε διότι σταματάμε να παίζουμε

Δεν σταματάμε να παίζουμε διότι γερνάμε, γερνάμε διότι σταματάμε να παίζουμε

Η περίφημη αυτή φράση ανήκει στον Ιρλανδό θεατρικό συγγραφέα George Bernard Shaw και αποδεικνύει περίτρανα την αδιαμφισβήτητη αξία του παιχνιδιού στην ψυχική, νοητική και σωματική ανάπτυξη του παιδιού.

Είναι πραγματικότητα πως όλοι οι ερευνητές και επιστήμονες αντιμετώπισαν μεγάλη δυσκολία στο να αποδώσουν τον ορισμό του παιχνιδιού και αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ποικιλία στους ορισμούς αλλά πάντα με κοινή βάση. Ο George W. Maxim το 1989 διατύπωσε πως το παιχνίδι είναι η δραστηριότητα μέσα από την οποία τα παιδιά καλύπτουν όλες τις αναπτυξιακές τους ανάγκες. Για να προσθέσουν το 1991 η Barbara Scales με τους συνεργάτες της, ότι το παιχνίδι είναι αυτή η συναρπαστική δραστηριότητα στην οποία συμμετέχουν υγιή παιδιά με ενθουσιασμό και ανεμελιά. Η Μ. Kostelnik με τους συνεργάτες της το 1993 όρισαν το παιχνίδι ως μια δραστηριότητα, κατευθυνόμενη από το παιδί, το "νόημα" της οποίας έχει σημασία για το ίδιο και όχι η κατάληξή της, για να συμπληρώσει η Stephanie Feeney το 1996 πως το παιχνίδι είναι η πραγματοποίηση της μάθησης μέσα από την πράξη. Τέλος, O Meckley  το 2002, συνοψίζοντας τις παραπάνω σκέψεις επαναπροσδιόρισε τον ορισμό του παιχνιδιού ως μια δραστηριότητα η οποία θα πρέπει να εμπεριέχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: α) να είναι ελεύθερη επιλογή των παιδιών, β) να κατευθύνεται από εσωτερικά κίνητρα, γ) να παρέχει ευχαρίστηση και ικανοποίηση, δ) να εμπλέκει ενεργά τους παίκτες, ε) να είναι αυτό-κατευθυνόμενο, στ) να έχει νόημα για το παιδί. ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

  • Το παιχνίδι μειώνει το φόβο , το άγχος , το στρες και την ευερεθιστότητα
  • Προάγει τη χαρά και την οικειότητα
  • Αυξάνει την αυτοεκτίμηση μέσα από την ανάπτυξη δεξιοτήτων κι όχι από την αδυναμία του αντιπάλου
  • Βελτιώνει την συναισθηματική ευελιξία και την ανοιχτότητα
  • Αυξάνει την ηρεμία , την ανθεκτικότητα, την ικανότητα να διαχειρίζεται κανείς την έκπληξη και την αλλαγή

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

  • Αυξάνει την ενσυναίσθηση , τη συμπόνια , και το μοίρασμα
  • Δημιουργεί δυνατότητες και επιλογές
  • Δημιουργεί μοντέλα σχέσεων που βασίζονται στην ένταξη παρά στον αποκλεισμό
  • Βελτιώνει τις μη λεκτικές δεξιότητες
  • Αυξάνει την προσοχή και τη σύνδεση

ΣΩΜΑΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

  • Τα θετικά συναισθήματα αυξάνουν την αποτελεσματικότητα του ανοσοποιητικού, του ενδοκρινολογικού και του καρδιαγγειακού συστήματος
  • Μειώνονται το άγχος , η κούραση , οι τραυματισμοί και η κατάθλιψη
  • Αυξάνει το εύρος της κίνησης , την ευκινησία , το συντονισμό , την ισορροπία , την ευελιξία

Είναι αλήθεια πως τα παιδιά για τη σωστή ανάπτυξη τους δε χρειάζονται πάρα πολλά, παρά τις προσταγές της σύγχρονης καθημερινότητας. Όπως έχει γράψει και ο Φιοντόρ Ντοστογιέφσκυ στο βιβλίο του Αδερφοί Καραμαζώφ“Ό,τι χρειάζεται η ψυχή ενός παιδιού είναι το φως του ηλίου, τα παιχνίδια, το καλό παράδειγμα και λίγη αγάπη”.

Ανδρέας Χιόνης-Κοτζιάς,
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

 www.sundetiras.gr 

 
Χριστίνα Μαλανδράκη
Διατροφολόγος: Χριστίνα Μαλανδράκη
Γεννήθηκα το Μάιο του 1986. Μεγάλωσα και κατοικώ στο Παλαιό Φάληρο μέχρι και σήμερα. Με καταγωγή από την Κρήτη δεν θα μπορούσα να μην αγαπήσω τη Σητεία όπου και σπούδασα στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας. Πραγματοποιώ μετεκπαίδευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία, παρακολουθώντας παράλληλα τις εξελίξεις γύρω από τον τομέα διατροφής. Σήμερα εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.

Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Χριστίνα Μαλανδράκη καλέστε στο 6944204326 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It