Yoga vs Pilates..Τι θα επιλέξουμε, και γιατί;

Yoga vs Pilates..Τι θα επιλέξουμε, και γιατί;

 

<<Η γιόγκα είναι ένα φως που, αν ανάψει, δεν σβήνει ποτέ. Όσο καλύτερη γίνεται η εξάσκηση, τόσο μεγαλύτερη είναι η φλόγα>>

Β.Κ.S. Iyengar

<<Καλή φυσική κατάσταση είναι η απόκτηση και η διατήρηση ενός ομοιόμορφα ανεπτυγμένου σώματος με ένα υγιές μυαλό, πλήρως ικανό να εκτελέσει φυσικά, εύκολα και ικανοποιητικά τα πολλά και ποικίλα καθημερινά καθήκοντα με ζωντάνια και ευχαρίστηση. Μια υγιής σπονδυλική στήλη είναι το κλειδί για μια καλή φυσική κατάσταση, χαρίζοντας στον άνθρωπο δύναμη, σταθερότητα, ελαστικότητα και νεανικότητα>>.

Joseph Hubertus Pilates

 

 Δεν είναι εύκολο να συγκριθούν Pilates και γιόγκα . Είναι δύο μέθοδοι με πολλές διαφορές και ομοιότητες. Κατά πολλούς βέβαια το Pilates θεωρείται η Yoga της Δύσης.

Για να δούμε όμως τι ακριβώς ισχύει….

 Η γιόγκα, αποτελείται από μια σειρά από πρακτικές που βοηθούν τον άνθρωπο να μετέλθει σε μια περισσότερο αρμονική και ισορροπημένη κατάσταση ύπαρξης ή όπως συχνά λέγεται, σε επίγνωση της αληθινής του φύσης.

Η yoga πάνω απ΄όλα είναι ένας τρόπος ζωής. Ένα ολοκληρωμένο επιστημονικό σύστημα το οποίο συνδυάζει με απόλυτη αρμονία, της άσκησης όχι μόνο του σώματος αλλά και του νου. Η έννοια της ένωσης είναι κεντρική στη φιλοσοφία της γιόγκα.

Η συγκεκριμένη μέθοδος βασίζεται στην αρχή της πειθαρχίας στην κίνηση και όχι στην σωματική καταπόνηση.

Το πιλάτες εστιάζει στην άσκηση μυαλού και σώματος, έτσι ώστε να συνεργάζονται, με στόχο τη συνολική καλή κατάσταση και με σκοπό να χτιστεί ένα υγιές σώμα, ένα υγιές μυαλό και μια υγιής ζωή.

Η βασική αρχή της μεθόδου είναι ο έλεγχος και η σταθερότητα του κέντρου του σώματος – η κοιλιακή χώρα.

Να σημειωθεί, ότι αν δυναμώσουμε την πηγή της δύναμής μας θα ξεκουράσουμε όλο το σώμα καθώς θα ενισχύσουμε την άμυνά του, αφού η κίνηση θα γίνεται φυσικά , χωρίς σπατάλη ενέργειας , με σωστή και αβλαβή στήριξη..

 Μερικά από τα οφέλη που μπορεί να βιώσετε με τη συχνή και τακτική πρακτική γιόγκα είναι:

  •  Μείωση του άγχους
  •  Βελτίωση της συγκέντρωσης και της μνήμης
  •  Καταπολέμηση της κατάθλιψης
  • Βελτίωση της διάθεσης
  •  Εύκολος και πιο ξεκούραστος ύπνος
  •  Περισσότερη αντοχή και μυϊκή δύναμη
  •  Αύξηση μυοσκελετικής ευλυγισίας και του εύρους κινήσεων των αρθρώσεων
  •  Βελτιωμένη στάση του σώματος και της σπονδυλικής στήλης
  •  Αύξηση της ζωτικής ενέργειας (prana)
  •  Μείωση ή απαλλαγή από διάφορους σωματικούς πόνους, όπως της μέσης του αυχένα, των καρπών κλπ.
  •  Εξισορρόπηση ανάμεσα στα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου
  •  Βελτίωση της λειτουργίας της καρδιάς
  •  Μείωση της αρτηριακής πίεσης
  •  Εξισορρόπηση του ορμονικού συστήματος
  •  Βελτίωση λειτουργίας αναπνευστικού συστήματος
  •  Σταθεροποίηση του νευρικού συστήματος
  •  Ενίσχυση του οργανισμού απέναντι σε νευρολογικές και αυτοάνοσες ασθένειες (σκλήρυνση κατά πλάκας κλπ.)
  •  Μείωση κατακράτησης τοξινών στο σώμα
  •  Ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος
  •  Γενική αίσθηση χαράς ,ευγνωμοσύνης και ευεξίας

Τα αποτελέσματα που μπορείτε να περιμένετε από ένα ακριβές, ενημερωμένο και καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Βελτίωση της δύναμης, της ευελιξίας και της ισορροπίας
  •  Τόνωση και χτίσιμο πολύ ισχυρών μυών χωρίς όγκο
  •  Δυνατοί βαθιοί κοιλιακοί για να υποστηρίξουν τον κορμό
  •  Ενίσχυση της συνειδητοποίησης του σώματος από το μυαλό
  •  Μείωση του στρες, ανακούφιση της έντασης και αύξηση της ενέργειας μέσα από βαθιές διατάσεις
  •  Αποκατάσταση της σωστής στάσης και ευθυγράμμισης του σώματος
  •  Δημιουργία μιας ισχυρότερης, πιο εύκαμπτης σπονδυλικής στήλης
  •  Προώθηση της αποκατάστασης από την πίεση ή τον τραυματισμό
  •  Αύξηση εύρους κίνησης των κλειδώσεων
  •  Ενίσχυση της κινητικότητας, της ευκινησίας και της δύναμης
  •  Βελτίωση του τρόπου που αισθάνεστε και βλέπετε το σώμα σας
  •  Και οι δύο θα τονώσουν το σώμα σας, με επίκεντρο την κοιλιακή χώρα.
  •  Έχετε ένα μυαλό / σώμα επικεντρωθεί η οποία απαιτεί συγκέντρωση για την κυκλοφορία.
  •  Θα αυξήσουν την ευελιξία σας.
  •  Βοηθάνε στην ευθυγράμμιση του σώματός σας.
  •  Βοηθάνε να επικεντρωθείς στην αναπνοή.

Η γιόγκα συνήθως ασκείται σε ένα χαλί ή σε ένα άνετο περιβάλλον, π.χ. την παραλία.

Το Pilates μπορεί να εξασκηθεί σε ένα μηχάνημα Pilates ή σε ένα χαλί.

Τα μαθήματα γιόγκα είναι συνήθως 60-90 λεπτά.

Τα μαθήματα Πιλάτες, είναι συνήθως 60 λεπτά.

Η γιόγκα έχει ένα όργανο / πνευματική εστίαση.

Το Pilates έχει περισσότερες από μια εστίαση σώματος / εκγύμνασης.

Η Γιόγκα θα αυξήσει το εύρος της κίνησης σας, την αίσθηση της ευημερίας, και μπορεί να μειώσει την πίεση.

Το Pilates θα ενισχύσει τον «πυρήνα» σας, π.χ., τους κοιλιακούς σας, τον κορμό, την κατώτερη σπονδυλική στήλη, και θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε μακρά τον αδύναμο μυ.

Η γιόγκα θα σας βοηθήσει να μάθετε να ελέγχετε την αναπνοή σας.

Το Pilates θα σας βοηθήσει να μάθετε να ελέγχετε καλύτερα τη στάση σας.

Η γιόγκα είναι γνωστή για την ανάπτυξη δύναμης ,σταθερότητας και ισορροπίας.

Το pilates είναι γνωστό για τη δημιουργία μήκους στο σώμα και προσφέρει ασφάλεια και έλεγχο.

Στη γιόγκα η εισπνοή και η εκπνοή είναι από τη μύτη.

Στο Pilates η εισπνοή είναι από τη μύτη και η εκπνοή από το στόμα.

Η Γιόγκα εστιάζει περισσότερο σε αναπνευστικές ασκήσεις ώστε να «διευρύνει» το σώμα μέσα και έξω. Αποκτάει κανείς συντομότερα καλύτερη φυσική κατάσταση, διότι έχει πιο δυναμικό πρόγραμμα.

Η μέθοδος Πιλάτες είναι ένα πρόγραμμα πιο στατικό το οποίο γυμνάζει εξίσου όλο το σώμα, αλλά απαιτείται λιγότερη προσπάθεια

Αν και η γιόγκα με το πιλατες μοιράζονται κάποιες ασκήσεις, ως επί το πλείστον, οι ασκήσεις είναι διαφορετικές.

Τα οφέλη της γιόγκα και του πιλατες είναι εξαιρετικά. Βοηθούν στην απόκτηση ενός όμορφου και δυνατού σώματος, χωρίς ογκώδη μύες, σχετίζονται με την μείωση του στρες και την αύξηση ευημερίας και απευθύνονται και τα δυο σε ένα ευρύ φάσμα πληθυσμού για την εκγύμναση σώματος, μυαλού και πνεύματος.

Με τιμή, 

Υρώ Ακριβίδη 

Κορυζή 28 , Ταύρος

 

Pin It