Εσείς Ξέρετε Τη Δίαιτα DASH???

Εσείς Ξέρετε Τη Δίαιτα DASH???

Η δίαιτα Dash (Dietary Approaches to Stop Hypertension), συστήνεται από την Αμερικάνικη Καρδιολογική εταιρία για τον έλεγχο της υπέρτασης. Είναι γνωστή ως «δίαιτα χαμηλής πρόσληψης Νατρίου» καθώς η αυξημένη πρόσληψη Νατρίου συνδέεται με την αύξηση της αρτηριακής πίεσης.

Η DASH περιλαμβάνει τρόφιμα όπως ολικής άλεσης δημητριακά, γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λίπος, φρούτα, λαχανικά, όσπρια, άπαχο κρέας. Βάζοντας την στο μικροσκόπιο βλέπουμε πως η περιεκτικότητα της σε κορεσμένο λίπος, trans λιπαρά, χοληστερίνη και νάτριο είναι εξαιρετικά χαμηλή. Αν κάποιος είναι υπέρβαρος ή παχύσαρκος κρίνεται απαραίτητη η μείωση του σωματικού βάρους ενώ σε κάθε περίπτωση η φυσική δραστηριότητα και η περιορισμένη πρόσληψη Νατρίου βοηθούν στον έλεγχο και τη μείωση της αρτηριακής πίεσης.  

 

Διατροφικές οδηγίες για καλύτερο έλεγχο της αρτηριακής πίεσης: Ελέγχουμε στη διατροφική ετικέτα των τυποποιημένων τροφίμων την περιεκτικότητα τους σε Νάτριο. Φροντίζουμε να καταναλώνουμε άπαχο κρέας, γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λίπος, μειώνουμε την κατανάλωση γλυκών. Προτιμάμε πουλερικά χωρίς το δέρμα, ψάρια, θαλασσινά, γλυκά πάντα σπιτικά. Εμπλουτίζουμε το διατροφικό μας πρόγραμμα με φρούτα και λαχανικά εποχής, μαγειρεμένα με ελαιόλαδο, όσπρια και ξηρούς καρπούς. Αυξάνουμε την κατανάλωση φυτικών ινών και βάζουμε στο τραπέζι μας προϊόντα ολικής άλεσης.

Έτσι με μικρότερη ποσότητα τροφίμου πετυχαίνουμε γρήγορο κορεσμό και επιτυγχάνεται η μειωμένη πρόσληψη θερμίδων που βοηθά στον έλεγχο του σωματικού βάρους. Ακατέργαστο φαγητό! Όσο λιγότερο επεξεργασμένο από την αρχική του μορφή είναι ένα τρόφιμο που σκοπεύουμε να καταναλώσουμε, τόσο πιο υγιεινό είναι! Αποφεύγουμε τυποποιημένες σάλτσες, έτοιμες σούπες, κονσέρβες, κύβους μαγειρικής, παστά καπνιστά κρέατα και τυριά, τυποποιημένα dressing, αλλαντικά, μπισκότα κ.α Απομακρύνουμε το επιτραπέζιο αλάτι από το πιάτο μας!

Μαγειρεύουμε με όσο το δυνατό λιγότερο αλάτι το φαγητό μας και αποφεύγουμε να προσθέσουμε επιπλέον στο σερβιρισμένο πιάτο ή τη σαλάτα μας. Χρησιμοποιήστε μπαχαρικά και λαχανικά με έντονη γεύση στο μαγείρεμα.

Πηγή: Bellows L, Moore R. Diet and Hypertension. Food and Nutrition Series. Fact Sheet No. 9.318 

Δήμητρα Δρίτσα
Διατροφολόγος: Δήμητρα Δρίτσα
Γεννήθηκα το Μάρτιο του 1987 στην Αθήνα όπου και μεγάλωσα. Λίγο μετά το τέλος του λυκείου βρέθηκα να σπουδάζω στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι Σητείας Κρήτης και το ταξίδι στη Διατροφή ξεκινά… Έκτοτε εργάζομαι ως Διαιτολόγος – Διατροφολόγος ενώ παράλληλα δεν χάνω ευκαιρία να παρακολουθώ συνέδρια και ημερίδες διατροφής.



Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Δήμητρα Δρίτσα καλέστε στο 6988712998 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It