Πώς να αποθηκεύσουμε σωστά τα λαχανικά μας!!

Πώς να αποθηκεύσουμε σωστά τα λαχανικά μας!!

 Το να αγοράσεις λαχανικά πολλές φορές δεν αρκεί για να προσφέρεις στον οργανισμό σου τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται. Ο τρόπος συντήρησης και αποθήκευσης είναι αρκετά σημαντικός για να διατηρήσουν τα λαχανικά τα μικροθρεπτικά συστατικά τους.

Αποθηκεύουμε λοιπόν:

ΝΤΟΜΑΤΑ:  σε εξαεριζόμενο δοχείο στον πάγκο της κουζίνας ή σε κάποιο άλλο σημείο σε θερμοκρασία δωματίου για 5 ημέρες.  Αν η ντομάτα είναι πολύ ώριμη τοποθετείται  στο ψυγείο για μερικές μέρες ακόμα. Αν τεμαχιστεί, τυλιγμένη με μεμβράνη τοποθετείται στο ψυγείο για 1 μέρα.

ΑΓΓΟΥΡΙ: στο συρτάρι του ψυγείου τυλιγμένο σε μεμβράνη για 1 εβδομάδα. Αν τεμαχιστεί, τυλιγμένο με μεμβράνη τοποθετείται στο ψυγείο για 2 ημέρες.

ΜΠΡΟΚΟΛΟ:  στο συρτάρι του ψυγείου τυλιγμένο σε μεμβράνη για 5 ημέρες.

ΚΟΥΝΟΥΠΙΔΙ:  στο συρτάρι του ψυγείου τυλιγμένο σε μεμβράνη για 5 ημέρες.

ΛΑΧΑΝΟ: στο συρτάρι του ψυγείου τυλιγμένο σε μεμβράνη για 2 εβδομάδες. Αν τεμαχιστεί, τυλιγμένο με μεμβράνη τοποθετείται στο ψυγείο.

ΠΑΝΤΖΑΡΙ: στο ράφι του ψυγείου σε σακουλάκι για 2 εβδομάδες.

ΠΙΠΕΡΙΑ: στο ράφι του ψυγείου σε σακουλάκι για 1 εβδομάδα. Αν τεμαχιστεί, τυλιγμένη με μεμβράνη τοποθετείται στο ψυγείο για 1 ημέρα.

ΚΑΡΟΤΟ:  στο ράφι του ψυγείου σε σακουλάκι για 3 εβδομάδες.

ΣΕΛΙΝΟ/ΣΕΛΕΡΙ: στο συρτάρι του ψυγείου σε σακουλάκι τυλιγμένο με στεγνό χαρτί κουζίνας (απορροφά την υγρασία και δεν το αφήνει να σαπίσει) για 1 εβδομάδα.

ΜΑΡΟΥΛΙ: στο συρτάρι του ψυγείου σε σακουλάκι τυλιγμένο με στεγνό χαρτί κουζίνας (απορροφά την υγρασία και δεν το αφήνει να σαπίσει) για 5 ημέρες.

ΦΑΣΟΛΑΚΙ: στο συρτάρι του ψυγείου σε σακουλάκι τυλιγμένο με στεγνό χαρτί κουζίνας (απορροφά την υγρασία και δεν το αφήνει να σαπίσει) για 1 εβδομάδα.

ΣΚΟΡΔΟ: ολόκληρο, σε σκοτεινό μέρος,  για 2 μήνες.

ΚΡΕΜΜΥΔΙ: ολόκληρο, σε σκοτεινό μέρος,  για 2 μήνες. Αν τεμαχιστεί τοποθετείται στο συρτάρι του ψυγείου σε σακουλάκι για 3-5 ημέρες.

ΠΑΤΑΤΑ: σε σκοτεινό μέρος, σε χάρτινη σακούλα για 2 εβδομάδες.

ΜΕΛΙΤΖΑΝΑ: στο συρτάρι του ψυγείου σε σακουλάκι για 1 εβδομάδα.

ΚΟΛΟΚΥΘΙ: στο ράφι του ψυγείου σε σακουλάκι για 5 ημέρες.

ΚΟΛΟΚΥΘΑ: σε σκοτεινό μέρος για 1 μήνα. Αν τεμαχιστεί αποθηκεύεται στο συρτάρι του ψυγείου τυλιγμένη σε αλουμινόχαρτο για 2-3 εβδομάδες.

ΜΑΝΙΤΑΡΙ: στο ράφι του ψυγείου σε χάρτινη σακούλα για 3 ημέρες. Ιδιαίτερη προσοχή όπου αναφέρετε ράφι ή συρτάρι καθώς και όπου αναφέρετε μεμβράνη ή σακουλάκι. Αυτές οι λεπτομέρειες (θερμοκρασία, υγρασία, αέρας) παίζουν σημαντικό ρόλο στη σωστή συντήρηση του τροφίμου αλλά και την μέγιστη διατήρηση των θρεπτικών συστατικών του. Το ότι μπορεί ένα λαχανικό να είναι κατάλληλο για βρώση περισσότερες μέρες από τις αναγραφόμενες αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποθηκεύουμε αυτά τα ευαίσθητα τρόφιμο όπως είναι τα λαχανικά για πολλές ημέρες.

στοιχεία από : http://www.cpma.ca/    , http://www.halfyourplate.ca 

Φανή Ρούσσου
Διατροφολόγος: Φανή Ρούσσου
Γεννήθηκα στην Πρωτεύουσα το 1985 αλλά ποτέ δεν ένιωσα Αθηναία, μιας και η νησιωτική (Πάρος – Νάξος) καταγωγή μου με κέρδισε από μικρή. Έζησα τα παιδικά και εφηβικά μου χρόνια στα Άνω Λιόσια όπου μένω μέχρι σήμερα. Οι πανελλήνιες εξετάσεις με έστειλαν το 2004 στη Σητεία της Κρήτης, για να αποφοιτήσω ως Διαιτολόγος . Έκτοτε εργάζομαι ως επαγγελματίας Διαιτολόγος – Διατροφολόγος κάνοντας εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές & την Παχυσαρκία και παρακολουθώντας από κοντά τις διατροφικές εξελίξεις.

Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Φανή Ρούσσου καλέστε στο 6979448632 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It