Tips για να προλάβουμε τις γιορτές των Χριστουγέννων!

Πως μπορούμε να προλάβουμε να ισορροπήσουμε τις ατασθαλίες πριν τις γιορτές υιοθετώντας κάποιες απλές καθημερινές συνήθειες.

Οι γιορτές των Χριστουγέννων είναι προ των πυλών και ήδη τα μελομακάρονα με τους κουραμπιέδες κάνουν τις πρώτες δειλές τους  εμφανίσεις. Πως μπορούμε όμως να προλάβουμε να ισορροπήσουμε τις ατασθαλίες πριν τις γιορτές υιοθετώντας κάποιες απλές καθημερινές συνήθειες.

 

  • · Κάνω μικρά και συχνά γεύματα:

Αν δεν μένω νηστικός για πολλές ώρες, διατηρώ σε σταθερά επίπεδα το σάκχαρο στο αίμα μου και αποφεύγω απότομες μεταπτώσεις που θα με κάνουν αισθανθώ ακαταμάχητη πείνα και να οδηγηθώ σε λάθος διατροφικές επιλογές. Η λύση είναι να τρώμε κάθε 3 ώρες μικρά γεύματα.

  • · Φρούτα & Λαχανικά:

Εντάσσω στη διατροφή μου 5-6 μικρομερίδες φρούτων και λαχανικών σε καθημερινή βάση. Είτε σε σαλάτες που μπορεί να είναι ωμές ή βραστές. Είτε σε φρέσκα φρούτα ή smoothies ή φυσικούς χυμούς ή αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη. Τα φρούτα κ τα λαχανικά επιβάλλεται να είναι σε ημερήσια βάση στο διαιτολόγιο μας. Δεν περιέχουν λίπος, βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου, είναι πηγή βιταμινών και μετάλλων και δεν περιέχουν λίπος.

  • · Επιλέγω άπαχη πρωτεΐνη στα γεύματα μου:

Αυγά, κοτόπουλο, ψάρι, ακόμη και το κόκκινο κρέας χωρίς ορατό λίπος, θα μας εφοδιάσει με την απαραίτητη ποσότητα πρωτεΐνης που χρειάζεται ο οργανισμός χωρίς όμως να λάβουμε κορεσμένο λίπος. Για όσους δεν τρώνε κρέας αλλά κ για όσους θέλουν κάτι διαφορετικό, προτείνουμε όσπρια μαζί με δημητριακά (πχ. φακόρυζο) ώστε να συμπληρώνουν σωστά τα αμινοξέα τους και να λαμβάνουν φυτική πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας. 

  • · Διαλέγω φυσικές γλυκιές επιλογές:

Τα αποξηραμένα φρούτα όπως οι χουρμάδες, έχουν έντονα γλυκιά γεύση και μπορούν με ελάχιστες θερμίδες, χάρη στα φυσικά σάκχαρα να ικανοποιήσουν την ανάγκη για γλυκό. Το ίδιο ισχύει και για το μέλι που μπορεί να συνδυαστεί με φρέσκα φρούτα επιλογής μας και να αντικαταστήσει το γλυκό του εμπορίου. ( πχ. ταχίνι με μέλι, κανέλα κ μπανάνα ή μήλο, μέλι με καρύδια κ λίγο γιαούρτι ).  Επίσης ιδανική επιλογή αποτελεί μικρή ποσότητα από παστέλι ή 1-2 φρυγανιές ολικής άλεσης με ταχίνι με κακάο, για εκείνους που αγαπούν τη σοκολατένια γεύση.

  • · Νερό:

Ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό ημερησίως για να καλύψει τις ανάγκες του. Μην αντικαθιστάτε το νερό με φλιτζάνια καφέ, καθώς ο καφές ευθύνεται για κατακράτηση υγρών. Δηλαδή για κάθε φλιτζάνι καφέ που καταναλώνουμε πρέπει να αυξάνουμε την ποσότητα νερού που πίνουμε. Μην ξεχνάμε επίσης πως οι ημερήσιες ανάγκες μας σε νερό αυξάνονται ακόμη περισσότερο όταν αθλούμαστε και πως δεν πρέπει να περιμένουμε να νιώσουμε το αίσθημα της δίψας για να πιούμε νερό. Αν συμβαίνει αυτό σημαίνει ότι έχουμε ήδη αφυδατωθεί!

Οργανώνουμε σωστά το ψυγείο μας, φτιάχνουμε τα ταπεράκια μας για τη δουλειά και εφοδιάζουμε την καθημερινή μας τσάντα με αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη κ ανάλατους ωμούς ξηρούς καρπούς. Πίνουμε πολύ νερό, τρώμε κάθε 3 ώρες και αθλούμαστε τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα!

Με όλα τα παραπάνω μπορούμε να υποδεχτούμε τα Χριστούγεννα ανάλαφροι και περισσότερο υγιείς!

Δήμητρα Δρίτσα
Διατροφολόγος: Δήμητρα Δρίτσα
Γεννήθηκα το Μάρτιο του 1987 στην Αθήνα όπου και μεγάλωσα. Λίγο μετά το τέλος του λυκείου βρέθηκα να σπουδάζω στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του Α.Τ.Ε.Ι Σητείας Κρήτης και το ταξίδι στη Διατροφή ξεκινά… Έκτοτε εργάζομαι ως Διαιτολόγος – Διατροφολόγος ενώ παράλληλα δεν χάνω ευκαιρία να παρακολουθώ συνέδρια και ημερίδες διατροφής.



Για επικοινωνία με τη διατροφολόγο Δήμητρα Δρίτσα καλέστε στο 6988712998 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Pin It